Piacújraelosztás a Fidesz hátországában
Vérfrissítést hajtanak végre a feltörekvő nemzeti tőkések között – ez a magyarázat a csütörtökön megjelenő HVG cikke szerint annak, hogy miért hoz a kormány Simicska Lajos érdekeit sértő intézkedéseket.
Vérfrissítést hajtanak végre a feltörekvő nemzeti tőkések között – ez a magyarázat a csütörtökön megjelenő HVG cikke szerint annak, hogy miért hoz a kormány Simicska Lajos érdekeit sértő intézkedéseket.
A kormány lenyúlná a legszebb tokaji szőlőbirtokot, az új fejlesztési miniszter tisztogatási akciót indított Simicska és Nyerges bizalmasai ellen, Simicska cégeit egy visszamenőleges különadóval is megsarcolnák, Kósa Lajos pedig Matolcsyéktól kér pénzt a Munkácsy-trilógia egyik darabjára. Kövesse a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!
Seszták Miklós fejlesztési miniszternek az a dolga, hogy a nagy állami cégeket és háttérintézményeket tisztítsa meg a Simicska- és Nyerges-bizalmasoktól – írja forrására hivatkozva a Népszabadság. Simicska állítólag már a válaszon gondolkodik.
Magyarázkodni kényszerült az RTL Klub, miután kiderült, hogy nemcsak a TV2-n, hanem rajta is segít az a kiskapu, amit az utolsó percben nyitottak a reklámadó-törvényben. Ám a könnyítés ellenére egyik tévé sem ússza meg az új különadót. A legkevésbé a Fidesz-közeli üzletemberek örülhetnek: ők évek óta annyira nyereségesek, hogy nem tudják enyhíteni a terheiket. Kiszámoltuk: ki mennyit fizet. Megnéztük: milyen csapdák vannak elrejtve még a nagy port kavart reklámadóban.
Lehet más az offshore is, és ennek egyetlen feltétele van: legyen fideszes.
A reklámadó nem ok, hanem eszköze a háborúnak, amely már legalább háromnegyed éve zajlik a kormány és az RTL között. A német médiacsoport a hvg.hu tudomása szerint többéves konfliktusra van felkészülve, és az RTL-közeli információink szerint se a politikai, se a gazdasági nyomás elől nem kívánnak kitérni. A parlament szerdán szavaz a reklámadóról.
Seszták Miklós leendő fejlesztési miniszterről olvashatunk portrét a Figyelő csütörtöki számában. A lap egyik érdekes állítása, hogy Seszták kinevezése éppen Simicska Lajos és Nyerges Zsolt üzleti köre számára kellemetlen meglepetés.
A reklámadó bevezetése csak az első lépés a médiapiac felforgatásában. A hvg.hu több forrásból is úgy értesült, rövidesen újabb törvény kerülhet a parlament elé, amely a piac független szereplőit hozhatja súlyos helyzetbe. Akárcsak a reklámadó, ez a tervezet is főleg az RTL Klubot érintené. A reklámadó a Fidesz-közeli médiabirodalomnak is kellemetlen, ám az új törvényre forrásaink szerint már felkészültek a cégcsoport vezetői.
A Demokratikus Koalíció (DK) szerint Simicska Lajos maradt a nemzeti fejlesztési miniszter Magyarországon, hiszen Seszták Miklós miniszterjelölt az ő meghosszabbított keze – mondta Molnár Csaba, a DK színeiben politizáló független országgyűlési képviselő, az Országgyűlés gazdasági bizottságának tagja, miután a testület kinevezése előtt meghallgatta a miniszterjelöltet.